Forum Street Roulette Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Amortyzator gazowy czy olejowy?

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum Street Roulette Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Remik181
Forumowicz


Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Nie 15:50, 13 Mar 2011 Temat postu: Amortyzator gazowy czy olejowy?

Witam.
Mam dylemat bo nie wiem jakie amortyzatory kupić gazowe czy olejowe?
Amortyzatory chcę kupić do VW Golf 3 Kombi.
Proszę o pomoc.
Z góry dziękuje Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Remik181 dnia Nie 15:51, 13 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Młody
Klubowicz


Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 1046
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Nie 21:58, 13 Mar 2011 Temat postu:

Zależy jak do seryjnego zaiasu to możesz kupić olejowe a jak nie to raczej gazówki Smile Ja ogółem wole gazowe o wiele lepiej mi się na nich jeździ Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek
Klubowicz


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1226
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Nie 22:53, 13 Mar 2011 Temat postu:

tyle że gwint na gazowych to chyba ponad 2k Very Happy jak nie więcej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Młody
Klubowicz


Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 1046
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Pon 2:08, 14 Mar 2011 Temat postu:

Mi chodziło o jakieś springi "sportowe" Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Remik181
Forumowicz


Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Pon 18:41, 14 Mar 2011 Temat postu:

To auto jest do użytku codziennego więc nie będzie w nim chyba żadnych "tuningów"
Doradźcie które lepsze.
Z góry Dziękuje:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Młody
Klubowicz


Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 1046
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Pon 22:13, 14 Mar 2011 Temat postu:

Jak dla mnie lepsze są gazówki Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Remik181
Forumowicz


Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Wto 0:18, 15 Mar 2011 Temat postu:

Młody na których auto jest bardziej twarde?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kepa416
Przyjaciel Klubu


Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 703
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlęcin

PostWysłany: Wto 0:28, 15 Mar 2011 Temat postu:

Gazówki Smile To chyba różni się głównie szybkością powrotu bo olej będzie łagodniejszy ale będzie się bujał i komfort zwiększy ale gazówki będą szybko reagowały i będą twardsze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrus!
Przyjaciel Klubu


Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Wto 1:31, 15 Mar 2011 Temat postu:

Wsadzilem olejowki do gwintu Very Happy Powiem, ze jest duza roznica. A mianowicie jest bardziej komfortowy i wydaje mi sie ze lepiej wyczowa dziurska Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MaxDamageDA
Klubowicz


Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 421
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Wto 2:12, 15 Mar 2011 Temat postu:

Sprawa wygląda dokładnie tak samo jak w przypadku rowerów / motorów

Gaz jako medium sciskane nigdy nie będzie tak czuły na małe nierówności jak olej. Ponadto amortyzator gazowy/powietrzny ma słabsze właściwości tłumiące. Daje też mniejsze pole do popisu jeśli chodzi o wpływ na charakterystykę ugięcia.

Zawieszenie olejowe pozwala nawet na progresję hydrauliczną niezależną od twardości i uzwojenia sprężyn jednak wymaga to odpowiedniego zaworowania i konstrukcji samego tłumika.

Znaczy to mniej więcej tyle, że wrażenie iż amortyzator jest twardszy to tak naprawde złudzenie bowiem jego skok przy jednakowej sile nacisku będzie identyczny z olejowym jednak stlumienie tejże siły będzie bardziej 'tępe' stąd wrażenie sztywnosci.

Zarówno olej jak i gaz zmieniają swoje właściwości pod wpływem temperatury ( ta zwiększa się w miarę ściskania - sportowa jazda - wyzsza temeratura ) jednak olej znów wygrywa - jest mniej wrażliwy i szybciej oddaje temperaturę.

Sa oczywiscie konstrukcje olejowo/gazowe gdzie jest jedna główna rura, ale podzielona na komory: powietrzna i olejowa czesto ze zbiornikiem wyrownawczym. Temat rzeka.

Jak ktoś ma ochotę to chętnie wyjasnię dokladniej jak to działą i dlaczego na gg : )

Ogolnie amory to moja branza, mialem serwis wszystkich typow amorow do rowerow. Dziwi fakt, ze np tylny amor do mojego roweru ( najlepszy jaki sie dalo, ale jednak do roweru ) kosztowal wiecej niz gwint - czyli jednak 4 amory Razz - do e34 Very Happy

Ponadto technologia tlumikow samochodowych jest strasznie kiepska wzgldem tej w rowerach czy mx, a niby zasada dzialania ta sama. Auta maja zazwyczaj kiepska charakterystyke tlumienia kompresji, tlumienie powrotu jest slabe i nie ma mozliwosci regulacji kompresji szybkiej/wolnej. Wiekszosc amorkow wogole nia ma zaworowania... jest jedynie tlumik przelotowy czuly na predkosc ( cisnienie ) ktory znajdziemy juz w damperach rowerowych za 200zl... Bida. Jedyne co ma naprawde fajne tlumiki z zaworowaniem zarowno kompresji i powerotu i dodatkowa komora to bilstein. I cene tez ma odpowiednia Very Happy

Z drugiej strony dobra spręzyna z dampera do roweru kosztuje wiecej niz caly magiczny zestaw TA i TAMTA technix, wiec czego sie spodziewac Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaxDamageDA dnia Wto 2:49, 15 Mar 2011, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum Street Roulette Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin